KIEGÉSZTŐ kurzus (július 4-8. vagy 9-13. között), részvételi díja: 20.000,- Ft
A kívánt opciót a jelentkezési lapon kérjük jelölni!

Alexander-technika - Csakúgy, mint egy hangszert, az emberi testet is hangolni kell. A zene a hangban tükrözi mindazt, amit a légzés, mozgás, koordinált testhasználat az adott pillanatban megenged. Alexander-technika egyedülálló mozgásújranevelő módszer, mely segíti a hangszeres és énekes előadóművészt abban, hogy a zenei interpretációja során észrevegye, és tudatosan felismerje azokat a mentális és fizikai megszokásait, melyek akadályozhatják a szabad ének és hangszerjátékban. Az egyéni foglalkozás célja az, hogy a hogy a Alexander-technika eszközeivel a hangszer, és ének technikához kapcsolódó testhasználati szokások hatásására létrejött felesleges izomfeszültségeket elengedjük. Ez jobb hangzást, és precízebb technikát eredményez, mely összhangban van az egész testtel: következésképpen a hangszer tartásából adódó problémák megelőzhetők lesznek. A gátló testtartási mintákból való felszabadulás és mozgások átszervezése lehetőséget ad arra, hogy Önreflektíven szabadon konstruktív döntéseket hozzunk pillanatról pillanatra.
Földessy Nikoletta - Alexander-technika tanár, szomatikus oktató, Pető-módszer
Alexander-technikát és más egyéb test-tudati technikákat, tapasztalati anatómiát közel 10 éve tanít. Zeneiskolai tanulmányai során a Magyar Rádió Gyerekkórusának és a Rajkó Művészeti Alapítvány néptánc és klasszikus balett tagozatának volt a tagja. A Győri Balett társulat alapítójával Markó Ivánnal dolgozott, gyerekszereplőként a Győri Balett produkciójában is fellépett. Mozgásélettani tanulmányait idegrendszeri sérült gyermekek fejlesztése (Pető-módszer) folyamán alapozta meg, melyet később szomatikus alapú testtudatfejlesztő módszerek nézőpontjaival együtt kezdett integrálni a munkájába. Gyakorlati munkáját tánc- és mozgástanárként középfokú köznevelési intézményben és magántanításban folytatta.